Naar tekst

Openbaar vervoer

Toegankelijk en duurzaam kleinschalig vervoer

Kleinschalig openbaar vervoer vraagt om voertuigen die voor álle reizigers toegankelijk zijn – van rolstoelgebruikers tot ouders met kinderwagens of reizigers met bagage. Tribus is dé specialist in oplossingen voor het openbaar vervoer en ontwikkelt voertuigen die veilig, wendbaar en klaar voor een zero-emissie toekomst zijn.

Onze lagevloerbus

Civitas Economy

De enige lagevloerbus in de M1-categorie, speciaal ontwikkeld voor kleinschalige buurt- en stadslijnen. Volledig rolstoeltoegankelijk, wendbaar en praktisch in gebruik. Verkrijgbaar in twee lengtes:

  • L3: extra wendbaar in smalle straten
  • L4: meer ruimte en comfort voor rolstoelgebruikers

e-Civitas Economy

De elektrische variant in ontwikkeling, lichtgewicht en perfect passend binnen provinciale doelstellingen en milieuzones. Klaar voor de zero-emissie toekomst van het openbaar vervoer.

Samen zoeken we de beste oplossing

Onze specialisten denken graag mee over uw situatie en helpen bij het maken van de juiste keuze.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Veelgestelde vragen

Wat voegt de lagevloerbus toe in het openbaar vervoer?

De lagevloerbus maakt kleinschalig OV mogelijk op plekken waar een grote lijnbus niet rendabel is. Met plaats voor maximaal 8 personen en volledige rolstoeltoegankelijkheid blijft vervoer beschikbaar in dunbevolkte wijken en smalle straten. Zo voorkomen vervoerders lege bussen en blijft het openbaar vervoer toegankelijk én efficiënt.

Wat is het verschil tussen de Civitas Economy L3 en L4?

De L staat voor lengte. De L4 is een ruimere bus, waardoor er meer plaats is voor extra zitplaatsen en voldoende ruimte om een rolstoel eenvoudig op zijn plek te rijden. De L3 daarentegen is compacter en daardoor extra wendbaar, ideaal voor smalle straten en drukke binnensteden.

Hoe gebruiksvriendelijk is de bus voor chauffeurs?

Dankzij het geïntegreerde rolstoelvastzetsysteem, oprijplaat en ergonomische bediening kunnen chauffeurs snel en veilig werken. De fysieke belasting blijft minimaal.